Dotacja na usuwanie azbestu w roku 2017 – zapraszamy do składania wniosków

O udzielenie dofinansowania mogą ubiegać się osoby fizyczne oraz wspólnoty mieszkaniowe, będące właścicielami lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości zlokalizowanych  na terenie Gminy Miasto Lębork.

Dofinansowanie może być udzielone do 85 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia – szczegółowe zasady realizacji Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasto Lębork określa Zarządzenie Nr 23/2017 Burmistrza Miasta Lęborka z dnia 28.02.2017 r.

Osoby zainteresowane otrzymaniem dofinansowania na usuwanie wyrobów zawierających azbest ze swoich posesji, zapraszamy do składania wniosków w terminie do 31 marca 2017 roku. Na ich podstawie Gmina Miasto Lębork  wystąpi w terminie do 14.04.2017 r. do WFOŚiGW Gdańsku z wnioskiem o dofinansowanie w ramach ww. konkursu. Po ogłoszeniu wyników przez WFOŚiGW (do 31.05.2017 r.) gmina wyłoni wykonawcę prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest oraz transportem i unieszkodliwieniem wytworzonych odpadów azbestowych. Wyłoniona firma zrealizuje zadania z tego zakresu we wskazanych nieruchomościach. Mieszkańcy będą musieli zorganizować sobie jedynie ewentualny montaż nowego dachu.

Więcej informacji można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Lęborku, przy ul. Armii Krajowej 14, pok. B 121, tel. 59 8637755. Formularze wniosków i załączników do wypełnienia dostępne są na stronie internetowej www.ekolebork.pl, a także w Wydziale Ochrony Środowiska. 

Załączniki: